Ansökan är öppen!

Om Osteopat­akademien

Vår vision är att osteopati ska växa i Sverige, och att vi ska bli fler utbildade osteopater i landet. I vår mångåriga erfarenhet av osteopati både som kliniker och utbildare anser vi att vårt yrke är ett hantverk. Vi vill därför utbilda duktiga hantverkare.

Vår vision

Målet med Osteopatakademien är att ge våra studenter de färdigheter, den kunskap och det självförtroende som krävs för att bygga en tillfredsställande karriär som osteopat.

Vi erbjuder en klinisk osteopatutbildning av hög kvalitet till ett pris som gör det möjligt för fler att utbilda sig. Utbildningen är utformad så att studenterna ska kunna arbeta vid sidan av.

Genom våra undervisningsmetoder och tillvägagångssätt, som levereras i en inkluderande, stödjande och mångfaldig lärmiljö, kan vi uppnå en kvalitet på utbildning som vi är stolta över. En utbildning på Osteopatakademien ska vara en pedagogisk upplevelse som överträffar elevernas förväntningar.

Vilka är vi?

Carolin - OsteopatiskaAkadademien

Carolin Franke

Studentrekrytering

Carolin blev tidigt intresserad av kroppens funktion och anatomi. Men studierna fick vänta några år då nyfikenheten på världen ledde till utomlandsflytt. Samma nyfikenhet ledde henne in i osteopatin.

Som utbildad osteopat började hon arbeta tillsammans med sin dåvarande lärare Jonas Broomé. Att själv få undervisa anser Carolin ger en djupare kunskap och även en glädje av att dela med sig av erfarenhet och kunskap. Carolin har även varit studierektor på Skandinaviska Osteopathögskolan. Idag, sedan 20 år tillbaka, har hon sin egen klinik i Karlskrona.

Carolin kommer att föreläsa och ansvara för studentrekrytering.

Jonas Broomé - Osteopatakademien

Jonas Broome'

Rektor

Jonas osteopatresa började 1997 på European School of Osteopathy i Maidstone. Efter en olycka med en bruten nacke som sextonåring fick Jonas efter flera vårdinsatser till slut hjälp av en osteopat, och blev bra på riktigt. Därefter var utbildningen till osteopat ett självklart val för Jonas.

Jonas har arbetslivserfarenhet som osteopat på Nya Zeeland, i England och i Frankrike, och har dessutom undervisat i de flesta länder i Europa. Han har också varit verksam i OSCEAN, ett europeiskt samarbete mellan osteopatskolor i Europa. Idag använder Jonas sin långa erfarenhet inom osteopati i sin roll som rektor på Osteopatakademien.

Erik Lutke - Osteopatakademien

Erik Lutke

Programkoordinator

Eriks första kontakt med osteopati som behandlingsform skedde när han skadade sig genom hög träningsvolym inom klättring. På den tiden arbetade han på ett klättergym i São Paulo, Brasilien, och hade turen att möta en duktig osteopat, som skickligt läkte hans arm. Där och då väcktes Eriks intresse för osteopati. Några år senare flyttade han till Göteborg och utbildade sig till osteopat vid Skandinaviska Osteopathögskolan.

Erik har länge arbetat som programkoordinator och lärare vid Osteopathögskolan. Detta i kombination med att ge behandlingar på Göteborgs Osteopatklinik och vid Stenungsunds Osteopatklinik. 2016 öppnade han en egen mottagning i Göteborg, som Erik fortfarande driver.

Idé och vision

Vi anser att osteopati i grunden är ett hantverk och vi vill därför utbilda duktiga osteopater som fokuserar på att leverera högkvalitativa behandlingar.

OsteopatAkademien